Förbundsassistent

SD-kvinnor söker efter en förbundsassistent. Tjänsten innebär i huvudsak att understödja förbundsstyrelsen i det administrativa arbetet med framtagande av såväl internt som externt material.

I rollen ingår du naturligt i förbundsstyrelsens grupp, men ditt arbete ställer krav på egen initiativförmåga och eget arbete.

Kompetens och egenskaper

Arbetet förutsätter att du har stor förmåga att planera, genomföra och följa upp ditt arbete. Att du har relevant arbetslivserfarenhet och trivs med ett självgående arbete med stundtals många bollar i rullning. Din förmåga att samarbeta på ett prestigelöst sätt i såväl enkla som svåra situationer är viktig.

Arbetet förutsätter att du har mycket goda färdigheter i svenska språket och vana att författa sakliga, korrekta och kommunikativa texter är ett krav.

Rollen som assistent innefattar även behov av god kunskap i redigeringsverktyg photoshop eller motsvarande. Även vana vid att arbeta i wordpress är fördel.

Arbetsort: Företrädesvis Stockholm

Anställningsvillkor: 50 – 75 % med tillträde 1 mars 2021 eller enligt överenskommelse.

Lön: Fast månadslön enligt överenskommelse.

Arbetsprov kommer att genomföras under rekryteringsprocessen.

Om oss

Sverigedemokraternas kvinnoförbund är en fristående sidoorganisation till Sverigedemokraterna med endast kvinnliga medlemmar som alla också är medlemmar i Sverigedemokraterna. Vi verkar för att synliggöra partiets kvinnovänliga politik samt att få fler kvinnliga företrädare och sympatisörer.

Som anställd inom Sverigedemokraternas kvinnoförbund delar du våra värderingar och har ett politiskt intresse. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper samt ett positivt förhållningssätt.

Ansökan och frågor

Mejla din ansökan med personligt brev samt meritförteckning till info@sdkvinnor.se. Ange förbundsassistent i ämnesraden. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Har du frågor på tjänsten kan dessa ställas till samma mejl. info@sdkvinnor.se

Viktigt att veta är att din anställning kan omfattas av viss säkerhetsprövning, som äger rum före anställning och innefattar personbedömning, inhämtande av anställnings och utbildningsbevis samt referenser. Även en registerkontroll kommer att göras innan anställning.